Když nám klient vyrazí dech: „Kdo najde ledvinu?“

Baví mě sledovat prodej. Kdy mi někdo něco nabízí. Okamžiky, kdy vejdu do prodejny. Moment, kdy prodavač v bázlivosti přistoupí a tato bázlivost mě odradí. Okamžiky, kdy mi někdo nabízí slevu, aniž ji vůbec chci. Prodej/obchod je oblast, kde snad existuje nejvíc předsudků a přitom může být tak hravá a krásná. Jen poslouchejte…

Napadlo by Vás mít doma ultrazvuk na prostatu, i když jste žena?
Mě do včera ne. Dokud jsem nepoznala společnost MEDkonsult.

Jenže to jsem netušila, že potkám prodejce, kterého obchod baví, jednoduše baví. A pokud člověka něco baví, nemá předsudky, nepřemýšlí, co je trapné, co je agresivní. Jen je jednoduše tvořivý. A tak se ho ptám: A na co by mi ten ultrazvuk doma byl? A on naprosto mile odpovídá: Představte si to, obývák, plný kamarádů a dojde na společenskou hru. „Ha, kdo najde ledvinu!?“ ?


Musím upřímně přiznat, že mě rozesmál. Tak lehce dokázal, že jsem zauvažovala, zda to nekoupit. Nekoupila jsem, ale přiznávám, že na něj nemohu zapomenout. Prodej/obchod je umění komunikace, kdy se obě strany smějí a cítí skvěle. A je pravdou, že to je velice náročné a málokdo má tolik píle, aby se to naučil a překonal předsudky, že obchod je něco virového…

Pojďme spolu vrátit obchod, kde byl. Do dob, kdy si obchodníků společnost vážila. Pojďme na sobě jako obchodníci pracovat, abychom se těmi komunikačními mistry stali jako jsou ve firmě MEDKONSULT!