Denně mluví s desítkami nejinspirativnějších lidí v Česku. Jsou to majitelé firem, kteří své podnikání vystavěli od píky, často z lásky k řemeslu. Rodačka z Moravy Šárka jim rozumí, protože podobné zanícení pro svou práci cítí i ona. Jako telefonní konzultantka Porta si prošla značným osobním i profesním rozvojem a ve firmě nyní zastává další klíčové role. Na gro své práce nedá ani po letech dopustit: „Není nic lepšího než si od prvního momentu vybudovat vztah s člověkem, který vám na rovinu řekne, že 49 z padesáti hovorů odmítá.“
Jak taková práce vypadá v každodenní praxi? „Kolik schůzek denně domluvím, záleží na mém rozpoložení i rozpoložení osoby na druhé straně. Z 60–80 vytočených čísel mluvím asi s polovinou lidí a domluvím zpravidla deset schůzek. K lidem úplně nahoře se musíte propracovat hierarchií telefonátů. Musíte si kontakt s nimi zasloužit,“ přistupuje Šárka ke svému řemeslu s pokorou. „Když už s jednatelem nebo jednatelkou mluvím, musím se odlišit. Ukázat jim, že mají na druhém konci silného partnera. Jak to udělám, vyplyne vždy ze situace. Mým cílem je, aby druhá strana přestala přemýšlet nad hromadou problémů, které se jí zrovna honí hlavou, a byla plně přítomná v rozhovoru se mnou. Pak už vidím první prodejní signály. Začínají se ptát. Kolikrát mě překvapí, jak hluboko se dá v konverzacích s cizím člověkem po telefonu dostat.“ Rozvíjet obohacující profesní vztahy je pro Šárku silným motivátorem.
„Hlavním cílem hovoru je domluvit schůzku, na kterou často i sama chodím, nebo ji domlouvám jinému obchodníkovi. To funguje dobře, pokud jste vzájemně naladění jako tandem. Pro klienta jste oba dva pomyslnými dveřmi do nové spolupráce a musí z vás cítit synergii,“ pochvaluje si Šárka spolupráci s kolegy po republice. Na klienty je napojená a většinou z prvního kontaktu pozná, jestli spolupráce klapne či nikoli. „Podle reakcí klienta a vypilované intuice to jde velmi dobře odhadnout.“
„Co mi má práce dává?“, přemýšlí Šárka nahlas, „Obecně je to smysluplnost mého denního počínání. Naše služby pomáhají majitelům firem změnit od základů myšlení, ozdravit firmu a žít spokojenější život. Díky tomu v telefonu často slyším věty typu: Heleďte, já normálně na tyhle hovory ani neodpovídám, ale s vámi si tu schůzku rád domluvím. Je to samozřejmě o energii, se kterou jdete do desátého hovoru, i když devět předtím nedopadlo. Nabíjí mě vidět, jak rostu. Že co jsem nedomluvila před půl rokem, zvládnu dnes s přehledem.“
Klienti jí také zbavili strachu z úspěchu, který spousta z nás podvědomě zažívá. „Všichni naši klienti jsou živoucím důkazem přímé úměry čím úspěšnější člověk, tím větší pokora,“ uzavírá Šárka, „pro mou práci mě naučili zásadní věc, a to že když na sobě člověk pracuje, téměř každé NE se dá proměnit v ANO.“ Povolte si konečně v životě své vlastní ANO a jděte s námi za úspěchem v Portu. Stačí poslat životopis na prilezitost@uspechvportu.cz nebo odpovědět tady.