„Na našich klientech nás nejvíce inspiruje jejich odvaha“, shoduje se jednohlasně tým Porta.

Komunikovat a vyjednávat se šéfy firem vyžaduje od obchodníků Porta profesionální přístup a tvrdou, poctivou práci. Ale už jen samotný fakt, že se s takovými lidmi cítíte rovnocenní, je nesmírně nabíjející. Důvodů, proč tady dělat práci obchodníka nebo telefonistky je jako členů týmu Porta. Spousta. Každý má svou motivaci, své střípky inspirace, které si od klientů odnáší. Ať však sedíte naproti šedesátiletému chlapovi nebo máte na sluchátku sedmadvacetiletou majitelku tří firem, vždycky žasnete nad jednou věcí. Jejich odvahou žít život podle vlastních pravidel. Jak může taková odvaha vypadat?

 

1. Odvaha překonat stigma mladého věku

„Inspirovala mě hned první klientka, se kterou jsem uzavřela spolupráci. Proti mně se tehdy posadila sympatická, sedmadvacetiletá ředitelka jazykovky, které, jak se zdálo, podnikání fungovalo. Přesto mezi námi proběhla taková vlna, že do spolupráce hned šla. Oslovilo mě, jak se, navzdory věku, rozhodla nečekat a činit. Během šesti let, co už tuhle práci dělám, jsem měla štěstí sledovat její růst. Zvládla si pořídit miminko a úspěšně rozjet další dva projekty za stovky milionů. Přesto jsem ji nikdy neviděla jinak než s úsměvem na tváři. Pokornou a nohama pevně na zemi.“

– Lucie Jandíková, obchodnice, Moravskoslezský kraj

2. Odvaha být hybatelem změn ve firmě

„Na našich klientech mě nejvíce fascinuje to, jak se vždy rozhodnou být odvážní, i když je svírá strach. Jeden vede firmu, kterou nevlastní, a s touto židlí zdědil i hodně zastaralý způsob fungování firmy. Spousta klíčových lidí je proti pokroku. Má mou velkou úctu za to, jak pevnou má víru ve změnu, jak je trpělivý v drobných krůčcích, a že si uchovává postoj toho, kdo nese zodpovědnost, místo toho, aby nadával na vše okolo.“

– MarkétaViehmannová, konzultant, trenér 

3. Odvaha rozlišit, co umím, a s čím potřebuji pomoci

„Těsně před Vánoci jsem navolala klienta, a jak to v tomhle období bývá, směřoval mě na leden. Přesto si nechal poslat více informací o programu Porta do e-mailu. Za pět minut mi volal zpět, že vše pročetl a že to vypadá hodně dobře. Do týdne mi od něj přišly dvě A4. Na jednu vypsal seznam věcí, na které je ve svém podnikání hrdý, a druhá začínala větou: Z toho seznamu výše se zdá, že vaše služby nepotřebuji, takže na druhou stranu vypisuji všechny důvody, proč chci do spolupráce jít. Taková míra sebereflexe od vysoce postaveného člověka a důvěra v naše schopnosti mě odzbrojila.“

– Šárka Sonnková, telefonní konzultantka, celá ČR

4. Odvaha překonat strach a zjistit, že ten je vždy horší než následná realita

„Stála jsem ve svém životě před velkým rozhodnutím, respektive to rozhodnutí již padlo. A já se o něj podělila se svojí klientkou, jejíž odpověď mi zůstala navždy v uších: Ireno, cítím z vás neskutečnou odvahu, ale i závan strachu. Zbavte se ho! Já sama se ho zbavila ve chvíli, kdy jsem se nejvíc bála. Bože, jak měla tehdy pravdu. Jsou v životě okamžiky, kdy buď skočíme, nebo už neskočíme nikdy. Náš strach je vždy daleko větší než následná realita.“

 

– Irena Vrbová, kapitánka a zakladatelka Porta

5. Odvaha dát šanci nové spolupráci

„Jako telefonní konzultantka, která navolává obchodníkům schůzky, si vždy čtu zápisy ze schůzek, a to někdy i zpětně, abych viděla, kde je potenciál. Jeden jsem objevila u klientky v Olomouci, přišlo mi podle rok starého zápisu, že to je jasná spolupráce. Jenže telefon na klientku zmizel do nenávratna a dostat se k šéfovi firmy přes pevné linky je na dlouho. Volala jsem celý měsíc, až se povedlo. Dotyčná byla otevřená dozvědět se víc a dnes je naší nejsrdcovější klientkou.“

– Markéta Provázková, telefonní konzultantka, celá ČR

6.Odvaha každý den zvolit těžší cestu

„Od každého klienta si něco odnáším. Naposledy to bylo motto, kterým se podle jeho činů skutečně ve svém životě řídí a já můžu jen doufat, že půjdu v jeho šlépějích. Motto zní: Každý den nastává situace, kdy se rozhodujeme mezi tím, co je snadné, a co je správné. Promluvil mi do duše v profesní dráze obchodnice i výchově dětí.“ 🙂

– Hanka Harvilková, obchodnice, severní Čechy

 

Inspirativní je každý klient a jestli vás zajímá, co říkají zase oni o nás, několika jsme se zeptali.