Příběh Hanky ukazuje, jak osvobozující je přerod ze zaměstnance v obchodníka.
„Nikdy jsem si nemyslela, že bych lidi obcházela a něco jim nabízela. Natož, když jde o šéfy firem, osobnosti, ke kterým se jen tak někdo nedostane,“ říká Hanka, dnes již ze své židle obchodnice Porta. Vždycky byla zaměstnanecký typ. „Být to na mě, jdu na DAMU, ale rodiče mě vedli cestou nejmenšího odporu, která mě dovedla až do automobilového průmyslu. Šla jsem cestou průměru, ale věděla jsem, že je to naprosto neuspokojivá záležitost,“ napovídá veselá třicátnice, že její příběh brzy nabere zajímavější směr.
Unavená z kolotoče v oboru, který každý měsíc chrlí nová a nová auta, využila Hanka osobní růst, který jí poskytla nová role mámy dvou dětí. Začala číst. Vnímat víc svět kolem sebe: „Najednou jsem viděla, že svět funguje jinak, než že vejdete v 7 ráno do krabice, večer ven a další den zase nanovo.“ Došlo jí, že když něco nefunguje, musí nejprve pohlédnout na sebe, než svalovat vinu na zaměstnavatele. „Měla jsem zázemí, to ano, ale byla jsem součástí konceptu, který pro mě vytvořil někdo jiný.“ To ji demotivovalo a fascinovalo zároveň. „Bylo pro mě nemyslitelné být sama takovým tvůrcem.“ Přesto se právě touto cestou vydala.
Začala se zajímat o to, jak fungují peníze a jak může rozvinout svůj lidský potenciál, aniž by směňovala čas za omezenou částku na živobytí. Hledala, zkoušela a začala inklinovat k obchodním pozicím. „Postupně jsem úplně změnila úhel pohledu. Obchod je podle mě záslužná činnost. Každá firma, ať je sebelepší, musí mít zvládnutý obchod a marketing. Jinak se o ní nikdo nedozví. Když neprodávám, nemůže se uplatnit skvělá myšlenka firmy, kde dělám,“ přivádí nás Hanka zpět do Porta, kde jako obchodnice funguje pátý měsíc. „Když rozvíjíš zakladatele firem, šíří se to od nich dolů na jejich zaměstnance a odsud dál do rodin a okolí těchto lidí,“ věří v domino efekt.
Právě od svých klientů, majitelů českých firem, kteří své podnikání vybudovali od píky, se učí nejvíce. „Obchod bych nemohla dělat jinde než v Portu. Jsem obchodník, co neprodá skoro nic, dokud ve službě nevidí opravdový smysl. To pak prodávám výborně,“ dokazuje, že vždy můžete najít a dělat práci, která vás naplňuje. Důležité je vybrat si správného partnera, firmu, která nebude vaším „zaměstnavatelem,“ ale kde se naučíte, jak vytvářet svou vlastní realitu. Je ten čas právě teď i pro vás? Pošlete nám svůj životopis.