Denně odmítáme na telefonu mnoho telefonistek…jaká práce to je? Jak to vypadá, když ji někdo opravdu umí?
Před pár lety jsem nastoupila do firmy Porto na pozici obchodního konzultanta s „bonusem“, že budu mít předem domluvené schůzky u majitelů a jednatelů firem. O práci na telefonu a domlouvání schůzek jsem nijak zvlášť nepřemýšlela, neměla s ní žádnou zkušenost a ani by mě asi nikdy nenapadlo, že bych podobnou práci mohla někdy dělat. Vlivem shody okolností jsem jednoho dne stála před volbou mít méně schůzek anebo si schůzky zkusit nějaký čas volat sama. Byla to výzva. Ale řekla jsem si: „ S výřečností problém rozhodně nemám, telefonovat cizím lidem se nebojím, tak proč to nezkusit :o) Vlastně mě ani nenapadlo, že by to mohl být nějaký problém.
Zvládnout naučit se řeč, kterou měly naše telefonistky připravenou tak, že zněla přirozeně sice chvilku trvalo a prvních pár dnů mě občas zaskočila nějaká námitka od klienta, který si nechtěl schůzku domluvit, ale ani to netrvalo dlouho. Hlavní je prostě se toho nebát :o) Když jsem měla jasný cíl, nepřipouštěla si pochybnosti a zkoušela to znovu a znovu, tak brzy přišel výsledek a volání mě začalo bavit. Domlouvání schůzek je „malé obchodní jednání“ s jasným a rychlým výsledkem.
A co mě na té práci baví a naplňuje dodnes? Jsem součástí kolektivu, který si navzájem pomáhá a podporuje se, vidím za sebou jasný výsledek v podobě domluvených schůzek u potenciálních i stávajících klientů, a hlavně, reakce majitelů firem, kteří si spolupráci s naší firmou pochvalují a doporučují ji dál. A bez první domluvené schůzky by se našimi klienty nikdy nestali :o) A přínos do osobního života…? Celý život je o komunikaci, denně, každou minutu. O komunikaci s okolím, sama se sebou. Tam, kde je Jarda Jágr v hokeji, tam se díky této práci dostanete v komunikaci.